SHOULD READ TIZ!!!

Thursday, January 22, 2015

MISI BANTUAN BANJIR

Assalamualaikum & Hey All!
Selamat Tahun Baru 2015!
(walaupun da 17hb!! ade aku kesah?)

Tahun ni ai tak kuase nak update azam 2015 sebab azam tahun lepas pon tersungkur gedabap gedebup ke tanah.

Sape yang follow IG ai mesti tahu pasal last friday Dilla n boss pergi misi bantuan banjir di Chenor, Pahang. Sape yang tak tahu tuh, sape suro tak follow IG ai??!! G follow sekarang!

OK!
Mule-mule EnHusband ai mcm tak bagi sebab die takot bahaye la air da start naik balik la nnt da sampai tak boleh nak balik la, tapi semua tuh berjaye Dilla tepis mcm smash dari Lin Dan terhadap Datuk Lee Chong Wei. B, ai da cukop besar matang untuk berhadapan semua tuh. Jangan wisau ok! I pasti balik! 
muahahahaha [gelak derhaka]



Sebelum tuh haru tepek gambar tuan tanah kedaung dulu!
Since ai baru jer Color rambut tahap menyale-nyale jadinye Dilla decide utk tutup kepala. Tak nak la nanti orang P*S cakap macam-macam sedangkan niat ai datang murni ok!

[ shawl i yang menarik lagi cantik lagi terletak indah tuh dari ZAWARA ok!]

Perjalanan kitorang dari selayang ambil mase dalam 1 jam 30 minit. Dari highway lagi ai da nampak tahap tahap banjir yang da surut tuh [korang paham tak ape aku cube sampai kan ? pandai pandai la yer]. Time tuh hati da berdebar-debar ditambah pulak dengan hujan mule nak turun! Terus teringat kat EnHusband tapi harus la control macho!



misi bermula
kemain boss i sempat jer ok!


Bile start nampak tempat-tempat banjir ni makin berdebar-debar la hati aku kan! Bukan ape, melihatkan cerite-cerite kat majalah3, berite-berita, bace surat khabar memang aku cemas dan kesian kan tahap masyarakat yang dilanda banjir sebab korang pon tahu banjir kali ni memang maha dahsyat kan?

Boss i sebok naik kete dengan YB kete CRV tuh, ai bersama PA Kpu3 bawak harrier die! Nasib bawak harrier kalau kete BMW die memang la aku tak nak redah! Kecut perot woo!



nampak tak banjir tuh mengakibatkan lumpur yang da macam selut


misi naik bot untuk ke sekolah penempatan! aku is tak kuase ok nak naik bot sebab condition boat die agak meragukan [tapi ckp dalam hati jer] jadinye aku naik 4WD dengan orang-orang kawasan tu.



waktu banjir arituh, sekolah atas ni tenggelam sampai tingkat 2. Rumah atas tuh pulak mmg tinggal bumbung jer. Kesian kan? Bermakna memang semua total lost. 


Inilah muke-muke keceriaan yang terima bantuan barangan sekolah dari boss ai! Beg sekolah, stokin, alat tulis, kasut, baju sekolah dan wang saku.



Selesai sudeyyy! gambar atas ni waktu aku tumpang kete ni nak ke kete balik! 

Alhamdulillah!

Till Later, Bye!

No comments: