SHOULD READ TIZ!!!

Thursday, June 30, 2011

✿D DAY B4 IM 24 YEARS OLD!!!!✿

..HEY ALL..
..kalu hari tuh xsmpai 50 jam..
..kali ni lg 16 jam je..
..24 tahun yg lepas..
..anak bongsu kepada pn teh + allahyarham Mat Tahir..
..selamat dilahirkan tanpa disambut oleh misi2 yg pure2 sebok nk smbot org laen punye anak..
..atas alasan"pn ni lmbt lagi ni, dlm setengah jam lg"..
..bile xsmpai 2 minit dorg blah dr katil mak..
..tibe2 terdengar suare baby menguak!!!..
..haaa kannnn!!!..
..xpasal2 korang kene maki ngn mak time2 die sakit beranak!!!..
..tp tuh cerite 24 tahun yang lepas..

..24 tahun kemudian..
..anak ni mengharungi pelbagai liku dalam kehidupan..
..berbekalkan semangat darah pahlawan dalam tubuh arwah apak..
..aku skrg masih sehat..
..masih bangun setiap pagi dengan kejutan telepon dari mak..
..kalu harap alarm mmg ke laot la alamatnye..
..cume sejak setahun setengah ni xde lagi senyuman apak..
..gurau senda die..
..minum petang same2 semeja kalu aku balik dr keje..
..n paling aku xpercaye..
..aku dulu yg mmg susah2 sgt nk menangis menjadi orang yg sangat senang kelua kan air mate!!!..
..semua selepas die xde..
..aku ingat lagi apak penah pesan..


.."net, jgn xsmbhyg..tuhan bg kite rezki xpenah putus..kalu smbhyg kite tinggal esok2 rezki kite pon sangkot2!!!..
..lagi apak pesan "tgh apak idop ni kalu ade yg kurang semua apak boleyh tanggong! esok2 apak da xde mcm mane??? adik beradik yg lain belom tntu bole tolong dorang pon ade tggjwb masing2"
[air mate aku tgh deras ni...haishhh]


..mak pulak selalo pesan "simpan duit dik, jgn boros!!! nnt kalu mak xde mcm mane??"..
..lagi mak pesan "tgh mak idop ni la nk tgk adik kawen, apak da la xsempat!"..
[sumpah ayat ni selalu buat aku naek bilik then nanges!!!]
..agaknye mak macam paham..
..skrang ni da jarang cakap pasal ni sbb xnk aku lari masok bilik da kot..
..hahahaha..


..paling aku xboleyh lupe jase orang tue & adik beradik aku..
..dorang semua xpernah abaikan segale keperluan aku sepangjang 24 tahun ni..
..d sbbkan aku bongsu xdijangke kelahiran..
..so aku lahir dalam keadaan semua da ade..
..xmacam yg lain2 bersusah payah subuh2 gelap da bangon tolong mak siapkan barang nk meniage..
..bile aku besar je, beban org tua aku da kurang sbb aku sorang je yg masih belajar..
..aku x lupe semua tuh smpai la aku mati!!!..

No comments: