SHOULD READ TIZ!!!

Tuesday, April 2, 2013

Matilah Aku!!!

Assalamualaikum & Hey All..
Sebenarnye pagi semalam time berangan depan cermin sebelum pergi kerja memang da tanam kukuh-kukuh niat nak update laman bersawang ai. Tapi malang kan takde bau, aku baru perasan Laptop Puteri da hilang!!
OMG!! OMG!! OMG!!

Dari pagi aku cari, call orang sane sini semua cakap memang nampak aku masukkan laptop tuh dalam bonet lepas kursus hari sabtu tuh. Balik dari kursus aku pergi KLCC dengan anak-anak buah perempuan aku! Yang mengherankan ade lg 1 laptop + Laserjet printer + Projector ade pulak dalam bonet. Ini menandakan kebarangkalian kerete kene pecah adalah mustahil! Tapi mane laptop tuhhh???? Huwaaaaaa...rase nak menangis weyh!

Boss ai confirm-confirm la tanye macam polis tak bertauliah kan tuh tak kire lagi gabungan mak kat rumah! Dalam kepale otak-otak JB aku ni memang ligat berfikir seharian dari pagi smpai la petang until aku self-declared yang laptop tuh confirm hilang dengan seribu pertanyaan. Jadinye, dengan muke sememeh aku cakap ngn boss, takpe la i ganti jerla balik.

Laki aku pulak tak usah cakap la, walaupon die tak ngamok jeritan meroyan macam aku selalu buat kalau die buat salah tapi ayat pedas lebih pedas dari kunyah cili padi weyh! Bile aku reply watsapp ala-ala emosi, die cakap "kalau i la yang hilangkan confem u memekak smpai pekak telinga i jugak kan? tu lah, carelss! Tak pasal-pasal nak kene keluakan duit beribu-ribu". Aku terpaksa akur walaupun aku tak cerita babak aku melawan suami! Derhaka kan? Malam kang mintak ampun sambil bagi upah la.

Tapi kan..arwah apak dulu selalo cakap "kalau rezeki tuh halal net, InsyaAllah Tuhan ganti yang lebih baik nanti" tengah-tengah syok tengok slot Akasia, Kak lin kol aku bgtaw yang Laptop die & Laptop amy tuh laen ! Ha?? Laen?? aku terus tanye laptop Amy tuh HP ke?? Yess! Tak syak lagi! Tapi aku berlagak cool je walaupun dalam hati rase macam nak lombat bintang zaman sekolah-sekolah dulu. "nanti sabtu la dik kite tukar laptop tuh ok?". Kalau apak ade, confirm aku da lari pergi dapor smbil peluk die kuat-kuat. Mesti die terpinga-pinga tengok aku mcm tuh. Paling tak pon die ingat anak die ni makin kurang siuman.

Tapi kan sampai sekarang aku takde kekuatan nak bagitaw en.husband. Kene tiow tuh da confirm! Aku plan nak bagitaw time gomol-gomol nanti la kan. Ape pendapat korang? Kalau die nak membebel time tuh, aku sumbat mulot die! wakakakakaka..censored weyhh!

Ape pun, Alhamdulillah. Boleh la beli Hand beg baru bulan depan, Coach Garden buat sale 30%-70% uolss!!

Jadinye cerita pasal potluck & result SPM anak buah sulung aku masih berhutang dengan korang. Nantikan yer.

Till Later..Bye

No comments: