SHOULD READ TIZ!!!

Tuesday, April 9, 2013

MDAF POTLUCK 1.0

Assalamualaikum & hey all..
Da 2 minggu baru nak cerita pasal MDAF potluck kan! Very the hokeyh. Takpe la, as long as ai cete kat uols kan.

Ok, the story begin when my mom said Alang & dia nak pergi ke Melaka on 23 & 24 Mac. Aku pon tak paham ape yang diorang suke sangat pergi Melaka ni! If im not mistaken asal cuti sekolah jer mesti ade perancangan nak pergi Melaka nak dekat 5-6 kali ade rasenye. Jawapan mak tuh paling dekat & macam-macam ade kat sane. Ok Fine! Since aku kawen boleh kire dengan sebelah tangsn jer kot berape kali ade balik Melaka rumah mentua.

Ok! Entry ni bukan pasal mak pergi melaka.

Jadinye, aku pon terus membayangkan ape program nak buat weekend ni memandangkan ai & EnHusband dok berdua jer. Tibe-tibe idea nak ajak MDAF lepak bersama & buat potluck. Jemari montel aku ligat jer dok watsapp dalam group cakap pasal idea aku tuh! Luckily semua ON! 

Dilla : Korang weekend ni free?? Potluck kat umah i jom?? Fmly semua takde
Azee : akk free jer, sape lagi join?
Fafa : ON! Ape menu??

Mas adelah orang paling Xcited ok! Hari-hari kol tanye ape update dalam group since die takde watsapp! Tu lah, aku suroh download taknak! hahaha..
Jadinye kitorang pon bincanglah ape menu yang nak dibuat. So lepas puas membidas dan gadoh-gadoh manje! Here are menu of d day

Nasi Ayam : by Dilla & Mas 
Puding Caramel & Fruit: by Azee
Fruit Cocktail & Salad : by Fafa


acara marinate ayam! waktu marinate ni ai da excited sangat!!

Bile sampai hari kejadian mas paling awal sampai, excited kannn! Die tolong ai masak & rase semua. Bile lagi 2 orang tuh pulak sampai makin huruhare la dapor rumah ai!

 Tetiba rase macam, da matured kite semua ni kan? Mule-mule kenal time hari pendaftaran masing-masing sombong kecuali Mas yang ramah macam ahli dewan undangan negeri. Pastuh siket-siket kite semua jadi baik sampai la aku rase korang ni la kawan aku yang terbaik & terhebat! Serious weyh, waktu malam sebelum tido aku tgk balik gambar-gambar ni dalam hp rase tibe-tibe sebak. Aku kalau bab kenangkan kebaikkan yang kawan-kawan buat mule la nak berdrama. Over kan?


nasib time ni part nasik hayam i da settle. Jadinye dapat la snap pic kan. Rugi time masak tuh tak dapat snap

Waktu ni sebok nak siapkan hidangan! Nampak tak Mas yang excited tuh?? Biler semua da siap maka sesi menjamu selera lah kite yer...Chooopp! Sebelom tuh kene snap dulu! Nak show off kat korang-korang la.


Nampak tak menu yang penuh 1 meja tuh tapi takpe 7 orang weyh yang mentekedarah! Licin semua! Maaf pic selepas takde sebab memang dah takde ape yang tinggal!

Nasib la time ni perut masing-masing & laki masing-masing da lapar. Kalau tak memang lagi banyak la gambar sampai korang semua muntah tengok! hahahahaha

Bile da selesai makan semua baru la aku buat 1 pengumuman rasmi! Itu pun lepas semua cakap sedap Dilla! Nanti bulan puase ko ambik tapak kat bazar ramadhan yer. Petang-petang kitorang datang tolong! (over korang kan) Cume sambal cili ko tak berape menjadi. 

"Kalau korang nak tahu, ni lah kali pertama aku buat nasi ayam!! Alhamdulillah semua selesai makan, hopefully takde yang cirit balik nanti". Aku membuat 1 perkara yang mencabar weyh dalam hidup! Rase nak bagi award kat diri sendiri pon ade.

Sejak aku bergelar Isteri pade suami aku tuh, belajar masakan baru memang takde! Cume masak ape yang reti jer. Tambah pulak aku ade Chef bertauliah a.k.a Mak kat rumah tuh kan. Memang ke laut la jawabnye.

Fafa bagi cadangan next time kite picnic pulak sambil BBQ! Semua ON! Aku bersyukur sangat sebab husband ai & Fafa + Tunang mas & Azee jenis tak kesah sangat bile kene lepak dengan kawan pasangan masing-masing! Memang itu yan kite harapkan sebelum ni kan??!

Ok lah yer semua. Terbayar da hutang.
Till Later..Bye

p/s : kalau korang tertanye-tanye mane Ayan? Wife die morning sickness. So paham-paham la yer.

No comments: