SHOULD READ TIZ!!!

Wednesday, May 15, 2013

BACK ON TRACK

Assalamualaikum & Hey all..
Takyah nak buat masam muke sangat sebab takde update dari ai ok. So hari ni ade mase siket so boleh la buat korang menyampah lagi ngn post-post ai kan?? hehehehe.. 

Ok! Kite tak yah cete la pasal PRU-13, sebab takde yang menarik sangat pon. Tempat ai mengundi pon kalah teruk! Overall Parlimen Selayang 1-3! Dah dah dah! Stop! 

Meh sini nak cerita sikit.
Last weekend waktu ai pergi buat kuku kaki, Cine tempat aku buat kuku tuh ade cakap mcm ni :-

Cina : Miss, u ade mngundi ka mggu lepas?

Ai : Mesti la! itu tanggungjawab ma..apa pasal ??

Cina : u mana pangkah?? u sokong Balisan ka @ PKR??

Ai : i pangkah sana selayang utama..lagi sy bisnes punye mana-mana pon saya ok!

Cine : haiyaaa! u ini mesti sokong itu balisan punya! Kite kadang-kadang talak suka sama kerajaan pasai arr.. itu melayu punya baru naik jadi lebih tinggi (aku rase die nak cakap ade pangkat) sudah banyak sombong! Kita orang cina meniaga hali-hali simpan ribu-ribu punya duit pon talak sombong! Lagi pergi bank pon pakai selipar sama baju pagoda talak sombong!

Nampak tak 2 kali die ulang TALAK SOMBONG??

Aku akui ade betolnye cakap amoi ni walaupun dalam hati "ade jugak yang makan kaki ni karang". Mungkin bukan, hanya segelintir jer tapi yang segelintir ni la merosakkan hubungan antara cina-cina yang banyak melabur untuk negara ni dengan goverment.

Aku ade seorang kenalan yang aku kenal dari kolej, sekarang die keje dengan goverment dan baru tak baru sangat die naik pangkat. Suprisingly tak lama lepas tuh perangai mula jadi macam haramkejadah! Dari dulu lagi aku memang meluat dengan perangai die yang bercakap macam mengade-ngade bajet Ella. Tapi so far die tak pernah ade any isu dengan ai. So lantak die la kan.

Ape pon sekarang ni kite suke ke tak suke kene la tunggu lagi 4-5 tahun nak mengundi lagi. 

"kite orang melayu kene sedar untuk bersatu kerana sifat perkauman kita yang kuat untuk kekal kan hak mutlak tanah melayu. Sedangkan orang cina mampu bersatu apatah lagi kita yang penuh dengan adat kesopanan melayu"
-Tun M-

Till Later..Bye

p/s : yang lecehnye melayu ni terlampau banyak yang jadi batu api..peace yaw!

2 comments:

Anonymous said...

my inlaw pun baru naik pangkat plus perangai macam dah jadi menteri..meluat! G.Servant memang perangai macam toooo

miszdilla said...

Anonymous : macam i kate la tak semua tp segelintir ni yg parasit nye