SHOULD READ TIZ!!!

Saturday, May 18, 2013

PENYAKIT SUAMI VS PENYAKIT ISTERI

Assalamualaikum & Hey all..
Ok, jangan nak suspen sangat tengok headline tuh ok. Takde sape yang berpenyakit pon kat sini. 

Meh nak bocorkan satu rahsie kat sini. Kalau korang nak taw satu ketika dulu aku memang giler dengan gadget-gadget ni. Tapi sampai satu tahap aku da bosan. Ipod touch, iPhone 3 (pakai seminggu jer)BB playbook (aku da tolak pon sebab takde kegunaan) & paling last skali Macbook (ade tersemat rapi bawah katil) dan ade 1-2 gadget lagi. Nampak tak yang aku no poyo jer beli tapi kaedah penggunaannye memang mendukacitakan & pembaziran berlaku. Cume aku masih setia pada blackberry walaupun samsung sangat-sangat memanggil tapi aku tabahkan hati sebab aku selalu cakap pada diri aku "android menyusahkan time bawak kereta nak reply sms,watsapp etc"

Baru tak baru sangat aku mengidam Asus Tablet pulak! Walaupun En.Husband ai macam tak berape merelakan. Husband aku ni pulak kalau ade satu-satu bende yang aku nak tapi die macam tak berapa setuju die takkan melayan kalau aku bukak cerita pasal barang tuh. Penyakit sangat kan? Ai pulak kalau nak 1-1 barang tuh cepat ke lambat ke tetap nak jugak! Pon satu penyakitkan??

Nak jadikan cerita d day after PRU13 hari tuh selangor kan cuti. Jadinye lepas kenyang perut bersama montel-montel ai tuh. Kitorang pon berlari-lari anak ke Low Yat! Tak toleh kiri kanan terus tuju kedai yang aku pernah pergi dulu. Giler tak menyabarkan?? Siap off handfone weyh sebab rimas dengan fon yang tak berhenti bunyik watsapp masing-masing buat luahan perasaan sedih sebab kalah! Lepas dah beli tuh. Cehh cehh cehh...ai pon dengan poyo la main-main depan husband. Die buat tak peduli jerk (ai taw dalam hati mesti u tertany-tanye kan bile isteri u ni pergi belikan? tak pon, aishhhh bile la die ni pergi meranapkan duit belanje aku bagi tiap-tiap bulan). Cukup la 2 malam jer die buat tak peduli! Lepas tuh asal malam nak tido jer memang kat tangan die jerla tablet tuh! Siap download macam-macam game die sendiri!! B! U over taw!! Dulu kemain u tak nak ambik taw mase i nak kann!



Lagi satu pulak powerbank. Bile aku nak beli dari kawan aku thru on9 & COD. Macam-macam die cakap, ori ke tak ke, brape tahun warranty, nnt nak claim kat mane, u ni suke sangat beli barang-barang macam ni taw!!! Walaupun aku diam jer time die cakap macam tuh tapi dalam hati ai SENTAP hokeyhhh! Takpe B Takpe! So biler aku da selesaikan pembelian powerbank tuh, soalan yang same tetap die tanye. Aku buat bodoh jer sambil cakap dalam hati "OK!! Fine!! kalau kite kelua & batery u habis, jangan harap i nk bagi pinjam!". Kuasa Allah tuh kan besar, malam tadi die tak cas batery hp time tido jadinye??? "syg, arini bg i pakai powerbank u..i banyak keje nak buat call nanti" Nampak takkk??? Tapi ai kan isteri yang solehah. Walaupun ai tak cerita part yang ai libas die kan. hahahahahahaha

Kalau korang nak tahu, dari zaman sekolah lagi aku memang terror & terkenal dengan cari barang yang murah & berkualiti. Sebab memang aku da di 'treat' dari kecik lagi, yang mahal tuh tak semestinye elok & yang murah tuh tak semestinye untuk kene sepak jer. 

Ok lah yer..Lepas ni nak kelua ngn family.
Till Later..Bye

No comments: