SHOULD READ TIZ!!!

Wednesday, August 21, 2013

RAYE 2013 PART 1

Assalamualaikum & hey All..
Seperti yang ai janjikan nak share cerita pasal raye kan?? Ok! Here we go.

Cerita bermula dengan pepagi bute ai da bangun walaupun malam raye tuh 3 pagi baru tido! Hambek..tak pasal-pasal pepagi tuh jugak aku da sebat 3 biji actifast. Entah kenape lately ni kalau aku kurang dr 5jam tido memamg siap la esok tuh sehari suntuk aku miong! Mungkin faktor usie agaknye (tutup telinge smbil menjerit)

Bangun jer siapkan husband & anak-anak (itu tipu). Lepas tuh turun bawah tolong siket lebih kurang jer sebab d night b4 tuh boleh katekan almost 70% da ready food & drink. Then ai terus naik atas bersiap ala-ala bidadari (matila puji diri sendiri..larikkkkk!) sementara tunggu yang lelaki-lelaki & mak balik dari sembahyang terawikh eyhhh silap sembahyang raye.

Bile semua da balik & kitorang pon da siap. Ape lagi melantak adalah aktiviti terpenting bile rayer pertama (PITAM) . Lepas tuh mule da start orang datang beraye ke rumah.


tetamu record paling utama dari 2005! hahaha..

Then lepas tuh family abang pulak! Penuh + riuh rendah la dek anak-anak buah aku 8 orang tuh. SERONOK! Sebab selalu kalau raye diorang biasenye beraya dikelantan tp tahun ni beraya dengan kitorang!


Tapi tak cukop korum pulak gambar ni. Acik, husband, Danish & Eby ntah mane pergi aku pon tak ingat!




Lepas bergambar kitorang terus pergi kubur melawat Apak dengan Ude! Balik tuh sepatutnye nak terus ke balakong melawat Opah pulak tapi plan terpakse bertukar sebab adik-adik arwah Apak aku mintak berkumpol belah petang pulak.

Jadinye kitorang pon terus balik rumah sambil tunggu orang datang beraye lagi dan aku beraya bermaafan dengan anak-anak buah atau lebih tepat lagi sessi pau duit raye kat ucu diorang ni ha.


Yang ni Eryn anak abang paling bongsu, yang kelakar die ni macam takut-takut siket dengan aku. Kenape die takut aku pon tak pasti, agaknye sebab aku besar macam giant kot! OK SENTAP sendiri! Tapi die ni lembut jer kalau bercakap.



Yang ni Haikal, same macam Eryn takut dengan aku. Pernah ade sekali kitorang terserempak dekat Mydin aku dengar die dengan Eryn cakap "Eh Eryn, tuh ucu la" lepas tuh 2-2 lari menyorok! MOTIP??? Harus aku cari dan sergah! wakakakakakak...


Yang ni Ameer, die ni kuat melaram. Gaye tak nak kalah, stylo mylo tuh memang die sangat! Tapi otak No.1!!! Takpe la Ameer, janji tahun depan 5A ok!


Yang ni Amy, klon pade Alang! Muke die macam Alang, tapi perangai Alang takde satu pon die copy paste! Nasib baik Cun!


Yang ni Daniel! Nampak tak betape mesranye gambar ni??? Nampak macam alololololo, chuweet nye aunty & nephew ni! Die & Kakak yang sulung memang agak close dengan aku sebab waktu kecik dulu kalau bulan puase @ diorang ni demam, selalonye Mak yang akan jage diorang time parent diorang g keje. Die ni la satu-satunye anak buah kau yang tak memeningkan kepale. Lagi 1 hari nak PMR, boleh main online game "alaaa, rilek la ucu! Abang boleh jawab punye nanti. Kewl ucu kewl". Nasib keluar result 7A! Kalau ajak keluar jenjalan nak belanje makan ke shopping ke die akan cakap "ape-ape jer ucu, i tak kesah" kalau shopping pulak " alaaa, tak yah membazir la ucu. Raye mesti kene baju baru ke??" huntong la kalau aku ade anak macam ni nanti. Asal raye jer, suami aku bg budget untuk anak-anak aku yang sebat! (eyh, da macam entry pasal daniel pulak) huahuahua..


Yang ni pulak Shaera yang sulong! Dari kecik die ni ikot muke aku tapi bile da besar, degil cakap aku so terkena la sumpahan! wakakakakaka.. Beza umur aku dengan die ni 8 tahun jer, jadinye aku tak berapa treat die macam aunty & niece, same macam daniel! So aku lebih pade macam kakak @ bestfriend with border line la supaye diorang tak hilang hormat. " u are d most sporting & craziest aunty i've ever had!" katenye! No 1 can replace! Kelas ko membohong ucu ni kan sebab nak amek hati?? hahahah..

Ok la, cerita pergi beraya rumah pakcik-pakcik, pergi kubur opah & bersalaman adik beradik aku hutang dulu yer sebab ni satu lagi hal kitorang beraye adik-beradik pukol 2 pagi weyh!!! Over kan? Satu hari punye raye smpai kene ade entry lain. Ade aku kesah? muahahahaha...

Till Later.. Bye!

No comments: