SHOULD READ TIZ!!!

Thursday, January 2, 2014

AZAM TAHUN BARU!

Assalamualaikum & Hey All!
Memandangkan sekarang ni trending 'azam tahun baru' masih hangat diperkatakan aku pon tak nak terkecuali walaupun bile start masuk minggu kedua tahun baru aku da mule hilang ingatan ape yang aku azamkan! Tapi konsep tak terkecuali tuh harus!

OK! Antare azam tahun baru aku adelah nak buang sikap suke membazir time berbelanje. Tahun lepas aku ade terbace dalam 1 majalah ni mengatakan kaum wanita ni menghabiskan mase sekurang-kurangnya 8 tahun di sepanjang hidup mereka hanya untuk membeli belah! OMG OMG!! Tapi bab shopping ni memang tak perempuan la kalau takde sikap mcm ni kan melainkan ko tomboy @ pengkid! Muahahaha.. Aku sendiri kalau tak kelua pergi shopping mall dalam tempoh 7 hari aku rase macam PMS hari-hari! Ko mampoo?? En.Husband memang paham bebenor perangai aku walaupun ade mase die sengaje nak 'game' aku dengan ayat "takyah g memane la syg, jgn membazir! Dok umah jer ok weekend ni". Walaupun aku jawab "OK" tapi dalam kepale otak aku ligat mencari alasan supaye kelua jugak walaupun sekadar nak cari DVD jer!

OK! Mari kite mulekan point-point untuk azam tahun ni. Perkara yang aku cube nak elakkan.

1.  Merambu dalam Shopping Mall selame 3 jam tanpa membeli ape-ape.


Kalau korang ajak aku pergi jogging, baru 5 minit aku rase macam da nak dekat 10 km aku berlari tapi cer try ajak aku g d curve ke OU ke mid ke, dari matahari terbit sampai la da terbenam aku sanggup walaupun ended up aku tak beli ape-ape! Giler kan? Takpe aku consider tuh sebagai 1 senaman berat! Tapi yang lebih berat bile nak balik tuh aku macam meroyan "eyh, ape aku nak beli tadi eyhh??" dan seterusnye aku tetap akan membeli barang yang aku sendiri pon tak sure ape faedahnye. Membazir kan?? So slowly aku akan cube elak perangai tuh.

2. Impulse Shopping



Aku selalu tipu diri sendiri dengan statement " Arini nak jalan-jalan jer sambil window shopping" Tapi azam dari rumah tuh akan hancur tatkala aku terpandang blouse Marks & Spencer yang bakal membuatkan aku kelihatan gorjes & bogedebas!



Kalau aku control dengan cara duduk rumah pulak selalunye Unifi adelah antara punce aku gagal berbelanje! Ting..ting.. (email masuk) Yours Clothing UK Sales!!! Macam cantek jer dress ni! Kalau pakai ala-ala santai sambil borak kosong kat Dr.Cafe d curve ni mesti akulah pompan plus sizes paling layak digelar primadona! [giler perasan] Walaupun aku terpakse menunggu 10 hari baru baju sampai aku akan kalah jugak dengan tab cimbclicks @ maybank2u!

3.  Try baju banyak-banyak - fitting room, snap & iG / watsapp En.Husband



Bile perasaan membuak-buak menguasai diri habis semua baju yang lawa aku sambar. Yang terdedah itu ini, yang terbelah sampai peha, yang ade zip kat ponggong! Cube jer semua pastuh baru decide mane nak beli. Nak jadikan cerite mane ade fitting room takde cermin kan & aku pulak memang tak menahan kalau nampak cermin ni naknye pulak sekarang ni aku memiliki camera ipong yang bakal membuatkan aku kelihatan gedebas! Snap! Snap! Snap & segera ke intsa smbil memikirkan # yang sesuai!

4.  Beli tapi sampai ke sudah tak pakai.


Baru-baru ni aku mengemas wardrobe aku yang 8' X 10' tuh. Portion untuk suami harus lebih kecik dari isteri tapi time mengemas baju-baju die tak terkecuali! Maka keluarlah 1 statement " aikkk..u dari tadi asyek tanye baju i jer?? Baju u takde ke yang nak buang? Kalau semua baju i buang nak pakai ape?" Vroooooommmmm! Berdesing telinga aku dengar! Biler tibe turn baju sendiri memang banyak yang aku buang tanpa belas kasihan & penuh kerakusan tapi paling memeranjatkan bile ade beberape helai baju yang tak pernah aku pakai!!! OMG!! Sorok cepat-cepat supaye En.Husband tak tahu. Kalau tak, tak dapat la baju baru Year End Sale nanti! Itu belom kasut tumit tinggi taknak kalah aku lagi! **PITAM**


Ini baru 4 ok! Tapi aku rase macam semuanye kene musnahkan!Takpe Dilla u can do it bukan duit! Walaupun aku rase macam nak bunuh diri untuk buang sikap di atas aku kene yakinkan diri, supaye takde la korang gelakkan aku kan
nanti. Untuk gadis-gadis @ mak-mak gadis diluar sane, aku harap korang tak PMS bace update aku hari ni sebab aku sendiri pon rase macam nak kene migrain da ni! Kalau En.Husband bace ni confirm aku akan kene bahan kaw-kaw! "Nak control yer yang?? Puiiiii!" Matilaaaa ai uols!

Ok lah! Tak larat da nak berfikir.
Till Later.. Bye!

No comments: