SHOULD READ TIZ!!!

Tuesday, January 7, 2014

KENAPE SUSAH SANGAT BERSAHABAT ?? (PART 1)

Assalamualaikum & Hey All..
2 Malam lepas aku macam tak berapa boleh tido sangat. Dah nak dekat subuh baru la tido, pasal ape? Aku pon takde jawapan! Sejak kawen aku ade 1 penyakit tak boleh tido time siang kalau tak memang selamat la malam nanti aku jadi burung hantu tapi yang jadi masalahnye hari ahad arituh bangun awal + takde tido pon! Nasib la waktu keje semalam aku tak lesu! Malam tadi tekak aku tak berapa sedap jadinye awal-awal da minum ubat batuk dan secare tak lansung aku tido awal sebab ubat tuh mengkhayalkan!

Tapi kan sebenarnye aku bukan nak cerite pasal penyakit tido!!

Korang semua ade kawan baik tak? Maksud aku kawan yang rapat, kawan yang kalau korang ade masalah boleh cete kat die, kawan yang tak betray korang & kawan yang takde perasaan hasad dengki kat korang. Ade tak? 

Pada pendapat aku la kan, kawan ni same macam korang bercinta & ketentuan jodoh. Sebab ape? Dari zaman mule-mule bercinta aku dulu, bile rase dah takde keserasian mesti putus tak pon salah sorang curang [kire kene betrayed] mesti clash kan? [eyhhh..macam da lame tak gune ayat clash] 

Meh aku nak cete pengalaman aku berkawan. 

1.  Kanak-kanak & Sekolah Rendah

Perangai hasad dengki tuh takde sebab waktu budak-budak korang mane fikir sangat kan? Paling busuk pon "aku tak nak kawan ko da"! Tup Tup esok kat sekolah main batu seremban same-same time rehat. Kawan-kawan area rumah aku pulak kebanyakkan semua menyewa time tuh, so baru 2-3 tahun kawan da pindah & zaman dulu mane ade hp nak sms! Kalau ade pon ko mampooo?? So tak keep in touch sampai la penyudahnye aku pon da tak main kat luar sebab geng 1 kepale da takde! Bukan ape, ader jer budak-budak lain tapi yang tinggal semuanye jenis cememeyh. Kalau main kasar siket jer menangis sambil lari balik rumah! Sorry la korang tak layak dengan pompan jiwe kental & brutal macam aku! Tapi aku ade sorang kawan kelas lelaki yang rajin melayan aku tuh pon dah darjah 6 name die Chalee! Mamat ni otak die ade mase weng siket tapi aku tak kesah pon sebab sekurang-kurangnye die tak tergolong dalam kawan yang menyesakkan fikiran aku! Chill babeh

2.  Remaja & Sekolah Menengah

Bile masuk sekolah menengah ramai lagi kawan sebab jumpe ramai kawan baru! Biase la perempuan ni bile start period jer secare automatik perangai gedik tuh keluar. Aku pon tak paham! Aku memang rimas dengan sifat-sefiat gedik ni, thats why aku lebih ramai kawan lelaki dari perempuan. Waktu form 3, ade sorang pompan ni mule-mule die macam kerek + senyap jer dalam kelas sampai la 1 hari cikgu tak masuk so kitorang duduk sekelompok & borak-borak ladies only! Start dari situ die rase macam aku macam kepale gile-gile [agaknye sebelum tuh die ingat aku memang giler kot sebab suke jerit-jerit] yang boleh 'in' dengan die & aku pon baru realise die pon memang sempoi! Lepas tuh terus tukar tempat duduk sebelah aku weyhhh! Giler besar pengaruh aku kan?? Start dari tuh kitorang baek sampai la membawak suke lepak lelame! Aku zaman sekolah, jahat-jahat pon aku lagi suke ajak kawan lepak rumah dari berpeleseran kat shopping mall! Tapi tak sampai setahun baik die kene balik ipoh pulak!! Yang ni dinamakan jodoh tak panjang! Tapi baru-baru ni die terjumpe aku kat FB & sekarang ni die jadi reader aku macam korang jugak! hehehehe...[you know who u are!]

Part Remaje dewase, zaman kolej & seterusnye aku hutang dulu ok sebab nak siap-siap g keje! Kang tak pasal-pasal aku sampai lewat! 

Till Later..Bye!

No comments: