SHOULD READ TIZ!!!

Thursday, January 9, 2014

KENAPE SUSAH SANGAT BERSAHABAT ?? (PART 2)

Assalamualaikum & Hey All..
Ok konsep hari ni nak sambung cete hari isnin, its a lil bit late but who cares? [giler kekwat ayat]. Here we go...


3. Remaje Dewasa & Kawan Kolej

Bile habis jer SPM aku buat keje part time kat Selayang Mall as cashier. Memula mak aku tak bagi tapi nasib baik apak cakap ON! Keje parkson yang sekejap tuh pon aku jumpe macam-macam jenis manusia yang memeningkan kepale! Tapi aku tak heran pon! Bile masuk kolej, haaaa.. ini antara kisah paling menarik dalam hidup aku. Kat sini la aku jumpe kawan-kawan baru yang membawak kepada never ending friendship! Tapi bukan semua jadi kawan baik sebab classmate aku ade yang kuat mengampu, ade yang hipokrit giler babs [ depan lecturer kemain cakap macam pijak semut tak mati padahal kurang siket jer dari sundal ] ade yang kuat berdengki, ade yang kuat mencilok barang [ ade sekali tuh aku sendiri nampak ade budak perempuan ni rembat color marker aku! ]. Tapi dalam banyak-banyak tuh la aku jadi 1 geng dengan MADAF! Dulu ade syapiq & Ciken tapi lepas kolej memerong ber2 ni buat hal sendiri so nasib korang la kan! Lebih menarik bile kitorang kenal setiap parents MADAF! Sampaikan mak aku cakap da rase macam anak-anak jugak. (T_T)

Korang nampak tak sepanjang aku berkawan dari kecik, ended up aku cume kekal bersahabat baik dengan MADAF! Nak tahu sebab ape? Diorang ni jer kawan yang jenis takde perasaan busuk hati, takde dengki kalau aku lebih, kitorang share ape je bersame tak kire masalah @ hal gembire, tak kesah kalau nak kene lebih kurang, kalau ade ape tak puas ati cakap depan2 & tak ambik hati. Selalu yang buat bersahabat tak lame ni sebab orang suke berdengki & busuk hati. Alhamdulillah Allah kurniakan diorang untuk aku!

Dalam hidup ni bukan semua orang suke tengok kite bahagia, jadinye aku malas nak ambik pusing! Kalau suke korang boleh stay, kalau tak suke sila g M! 

Till Later..Bye!

No comments: