SHOULD READ TIZ!!!

Monday, January 13, 2014

NASIB SELAMAT RAMBUT AKU ! !

Assalamualaikum & Hey all..
Pagi ni mood aku macam tak berape nak elok sangat sebab salah tido malam tadi, jadinye pagi ni tengkok aku sakit membawak kepade teleng! Tensionnye! Takpe-takpe Allah menguji hamba-Nya [wahhh kelasss! tetibe mood down to earth ] 

Tapi ade perkara best berlaku time aku mandi pagi tadi! Bukan mandi berdue ok. Amboiii ngkorang kalau bab kelucahan terlampau laju jer buat spekulasi kann?!! OVER taw. Yang sebenarnye aku perasan rambut gugur time mandi da tak banyak. Ade la aku jumpe 4-5 helai jer pagi tadi. SUMPAH aku excited sangat. 

Kalau korang nak taw dalam bulan lepas aku mengalami rambut gugur tahap melampau sampai aku tido pon termimpi rambut aku jadi macam orang sakit luekemia. NGERI ok! Terlampau macam mane? Terlampau sampaikan meja office aku yang color putih ni kejap-kejap aku tengok ade rambut kejap lagi kang ade lagi kalau takat yang panjang jer nak gugur tak kesah ni sampai baby hair pon ade, apekejadahnye?? Jadinye aku kegerunan  mule menghantui hidup aku untuk beberapa minggu sampai la aku buat keputusan nak tanye kawan-kawan kat FB!







Ni antara jawapan-jawapan yang prihatin diorang share dengan aku, then aku pon google la sampai la aku rase betul-betul interested nak try dengan 1 produk ni.

Jeng..jeng..jeng




OK! Meh nak bagi review siket.

Aku beli 1 set tak termasuk hair serum die sebab aku rase rambut aku da cukup terurus & lembut sebab itulah fungsi serum tuh. Ok! Ade 4 barang - shampoo (300ml), Tonic (45ml), Conditioner (350ml) & Treatment (250ml). Untuk minggu pertama aku gune shampoo + Conditioner tiap-tiap kali basuh rambut (2 hari 1 kali) & aku realize shampoo ni mengandungi ubat yang kuat sampai ujung rambut aku kering nak ke kembang semangkuk tapi rambut atas meja da berkurangan sangat-sangat! Oh lupe, hair tonic tuh perlu pakai lepas mandi dalam keadaan rambut separuh kering & tonic ni buat anak rambut cepat tumbuh & kuatkan akar rambut!





Masuk minggu ke-2, aku selangkan dengan shampoo sendiri. Aku suke pakai loreal ni sebab tak payah selalo pakai conditioner pon rambut akan semulajadi lembut. Hair treatment Labourse die pulak boleh buat macam hair mask, pakai sebelum tido esok bangun pagi terus cuci! Senang!

Ok untuk 20hari pemakaian jer aku boleh update selebihnye nanti aku update lagi. Tapi aku memang bersyukur Alhamdulillah sangat 1 masalah selesai untuk tahun baru ni. Eyh, lupe nak bagitaw aku beli 1 set rm110 (with postage) dekat IG ANNAHOLIC_ @ watsapp 019-6300107. Service cepat!

Till Later..Bye!

No comments: